گفتگو با دکتر مهدخت بروجردیعلوی
کارزار تبلیغات سیاسی بین کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار داغ شده است. در این میان هریک از کاندیدا با بهرهگیری از تاکتیکها و شگردهای تبلیغاتی سعی میکند آرای مردم را به خود جلب و رقیب را از میدان رقابت بیرون کند.
نحوه تبلیغات سیاسی در یک مبارزه انتخاباتی به نگرشی که کاندیداها نسبت به مردم دارند بر میگردد. اینکه جامعه و مردم را فعال، دارای قدرت درک و انتخاب بالایی بدانیم و یا جامعه را منفعل و مطیع تلقی کنیم، هر کدام در نحوه تبلیغات تاثیر میگذارد.
لیلا مقدمفر- کارزار تبلیغات سیاسی این روزها بین کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار داغ شده است. در این میان هریک از کاندیدا با بهرهگیری از تاکتیکها و شگردهای تبلیغاتی سعی میکند آرای مردم را به خود جلب و رقیب را از میدان رقابت بیرون کند.
دکتر مهدخت بروجردی علوی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با مدرسه همشهری برخی تاکتیکهای تبلیغاتی کاندیدا را تشریح کرده است که در ادامه با هم میخوانیم.
***
نحوه تبلیغات سیاسی در یک مبارزه انتخاباتی به نگرشی که کاندیداها نسبت به مردم دارند بر میگردد. اینکه جامعه و مردم را فعال، دارای قدرت درک و انتخاب بالایی بدانیم و یا جامعه را منفعل و مطیع تلقی کنیم، هر کدام در نحوه تبلیغات تاثیر میگذارد. براین اساس میتوان نگرشها و تاکتیکها در تبلیغات انتخاباتی را به قرار زیر از هم تفکیک کرد:
به هرحال رویکرد هر چه باشد، در تبلیغات سیاسی به چند نکته باید توجه داشت: