داده‌های مطمئن، مشتری‌سازند

كارشناسان از چالش‌های دگردیسی دیجیتال می‌گویند

داده‌های مطمئن، مشتری‌سازند

فروشندگان با چالش‌های زیادی مواجه‌اند؛ از تغییر رفتار خریدارها بگیرید تا انقلابی به اسم تحول دیجیتال. به همین دلیل آنها باید مهارت‌های جدیدی کسب کنند تا بتوانند با پیامی مستقیم به مشتری مورد نظر جریان ارتباط میان خود و خریداران را به گونه‌ای حفظ کنند که هم مشتریان به خواسته خود برسند و هم فروشندگان به سود مورد نظر خویش. فقط فروش آنلاین محصولات به درک مشتری نیاز ندارد بلکه فروشگاه‌های غیرمجازی نیز باید به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که به وسیله آن بتوانند مشتری را با محصولات خود همراه کنند. البته برخی معتقدند هنوز موانعی بر سر راه پارادایم‌های جدید خرید و فروش کالا وجود دارد. در ادامه برخی از متخصصان حوزه کسب‌ و کار درباره موانع و چالش‌هایی که دگردیسی دیجیتال می‌تواند برای حوزه تجارت پدید بیاورد، نظراتی را عنوان کرده‌اند:

 

مایکل فیگ مایکل فیگ

مدیر شرکت parsionate

دگردیسی دیجیتال به اطلاعات مطمئن نیاز دارد

چه بخواهیم چه نخواهیم خیلی زود دیجیتالی‌شدن تمامی کسب‌وکارهای روزمره را متحول می‌کند. اینجاست که هم خرده‌فروش‌ها و هم شرکت‌ها باید خودشان را با این تغییرات همراه کنند. نکته مهم اینجا اطلاعاتی است که باید از محصول در اختیار مشتری بگذاریم تا بتواند به راحتی آن را جست‌وجو کند و بیابد. البته هر وقت صحبت از دیجیتالی شدن به میان می‌آید، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌روند سراغ روندهای خرید، بازاریابی، ذائقه مشتری و ارتقای سطح عملکرد وب‌سایت سازمانی‌ ولی آنها باید بدانند تا زمانی که به اطلاعات شفاف، قابل اطمینان و به‌دردبخوری دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانند در این دنیای صفر و یکی موفق شوند. اهمیت دیجیتالی‌شدن بسیار زیاد است و انتظار می‌رود بخش‌های کسب‌ و کار و تکنولوژی اطلاعات(IT) در حوزه‌های فروش و بازاریابی بیش از پیش به داده‌های مرتبط و شفاف نیاز داشته باشد.


کاترین مورفی

کاترین مورفی

معاون تولید شرکت salesforce فروشگاه‌ را از یاد نبریم

بسیاری از فروشندگان آنلاین دریافته‌اند که به فضای فیزیکی یا یک فروشگاه غیرآنلاین نیاز دارند تا بتوانند دسترسی بهتری به مشتریان خود داشته باشند. نشان‌های تجاری از این مغازه‌ها که همیشه هم موجودی آن به شکل آنلاین مشخص است کمک می‌گیرند تا بتوانند رابطه‌ای مستحکم و با اطمینان با خریداران داشته باشند. در واقع پشت‌گرمی خود فروشنده و خریدار نیز همین فروشگاه‌هاست؛ چون رابطه چهره به چهره و انسانی در آن اهمیت زیادی دارد. فروشگاه‌های غیرمجازی باید تغییر کنند‌ ولی این تغییر را بنیادی انجام نمی‌دهند و تمامی زیرساخت‌های خود را نو نمی‌کنند، بلکه برخی از امور و رویه‌ها را تغییر می‌دهند. مثلا از آنجایی که نیروی کار مهم‌ترین هزینه غیرقابل کنترل است، فروشندگان زمانبندی نیروی کار خود را تعدیل و اصلاح می‌کنند و برای آنها دوره‌های آموزشی در نظر می‌گیرند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که ممکن است تعداد مغازه‌های سنتی کاهش یابد و جای این مکان‌های ساخته شده از سنگ و سیمان را فروشگاه‌های کوچک موقت و متحرک بگیرد. باز باید به رفتار مشتریان چشم دوخت؛ چون آنها هستند که تعیین می‌کنند از چه جور خریدی بیشتر راضی‌اند.


برین‌ پارک  

معاون بخش فروش برین پارکشرکت  edgecase

داده‌ها، هوش مصنوعی را در فروش کاراتر می‌کند

یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مربوط به خرید و فروش آنلاین ظهور ماشین‌های هوشمند است. ربات‌ها و برنامه‌هایی که واسطه میان خریدار و محصول هستند. یعنی می‌توانند به شما کمک کنند تا آنچه را که می‌خواهید راحت‌تر از بازار پیدا کنید. لازم به گفتن نیست که این ربات‌ها بدون داشتن اطلاعات درست و شفاف هیچ‌وقت نمی‌توانند کارشان را به‌درستی انجام دهند.

  

فرانز استین‌مان،

مسئول بخش استراتژی

فرانز استین‌‌‌مان

و مشارکت مشتری شرکت  osudio

رفتارهای آنلاین خریداران را زیرنظر بگیریم

امروزه در عرصه تکنولوژی تحولات بزرگی را شاهدیم. مثل ماشین‌هایی که توانایی یادگیری دارند، واقعیت مجازی، ربات‌های چت و تکنولوژی تشخیص صدا همه و همه در خدمت رابطه تجاری میان افراد قرار گرفته‌اند. اما باید دانست که این ابزارهای جدید چطور می‌توانند مجرای میان مشتری و فروشنده را باز نگه‌ دارند و رابطه‌شان را تسهیل کنند.
فروشندگان باید از این تکنولوژی‌های نو و انعطاف‌پذیر کمک بگیرند تا به چالش‌های عرصه کسب و کار واکنش نشان دهند. در واقع این ابزار‌ها می‌توانند همزمان با تغییر رفتارهای خریدار، فروشنده را برای به کارگیری استراتژی جایگزین آماده کنند. در واقع آنچه ‌ از رفتار مشتریان روی گراف‌های داده‌محور شکل می‌گیرد می‌تواند چراغ راه استراتژی‌های آینده ما در عرصه کسب و کار باشد و اینجاست که اطلاعات مربوط به خریداران اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.


جولی باریل، مدیر بازاریابی دیجیتال

شرکت جولی باریلSophelle

سنتی‌ها منتظر رقابتی سخت باشند

امروزه فروشندگان با فشار رقابتی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به کار خود ادامه می‌دهند؛ چون همه آنها به فضای دیجیتال دسترسی دارند و هریک برای رقابت در بازار غیرسنتی می‌توانند موقعیت‌های مشابهی داشته باشند. آنها گذشته از بازار آنلاین، می‌توانند در عرصه مراکز فروش موقت و متحرک نیز با هم در رقابت‌ باشند. حال سوال این است که پس از شکل‌گیری فروشگاه‌های آنلاین، مغازه‌ها و مراکز خرید چگونه به حیات خود ادامه خواهند داد؟ چون فروشگاه‌های آنلاین به منبعی از اطلاعات مشتریان دسترسی دارند و این کار را برای رقابت سخت می‌کند. این تازه اول کار است؛ زیرا به زودی تکنولوژی‌ «اینترنت چیزها» همه‌گیر می‌شود و تمامی جنبه‌های مختلف زندگی را به هم می‌بافد. به همین خاطر است که فروشگاه‌های غیرآنلاین باید برای رقابتی سخت، خودشان را آماده کنند.