• مركز آموزش و پژوهش همشهری
  • 1388-12-08 07:03:00
  • کد مطلب : 2969
کارگاه‌های آموزش روابط عمومی

مرکز آموزش و پژوهش همشهری با همکاری روابط عمومی مؤسسه همشهری کارگاه‌های آموزش روابط عمومی برگزار می‌کند

با گسترش و توسعه روز افزون فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، نیاز سازمانها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به استفاده از این فناوری ها برای انجام ماموریتها و وظایف سازمانی نیز افزایش یافته است، با این حال به باید اذعان کرد سطح معلومات و مهارت های کارکنان و کارشناسان شاغل در بخش های مختلف روابط عمومی به موازات این تحولات فناورانه، ارتقا نیافته است. برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی و حضور کارشناسان روابط عمومی در این دوره ها می‌تواند در روزآمد کردن و ارتقای سطح دانش و معلومات و مهارت های آنان نقش موثری داشته باشد. مؤسسه همشهری در مقام بزرگترین مؤسسه مطبوعاتی خاورمیانه، همواره تلاش کرده است در تحقق آموزه اسلامی «زکات دانش نشر آن است» به انتقال دانش و تجربیات و مهارت‌های استادان و روزنامه‌نگاران خود به نیروهای شاغل در بخش‌های مختلف روابط عمومی و رسانه‌ای کشور بپردازد.

اکنون مرکز آموزش و پژوهش همشهری با همکاری دفتر روابط عمومی  موسسة همشهری با تشکیل دپارتمان روابط عمومی و تبلیغات، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش روابط عمومی کرده است.

این دوره‌ها با حضور استادان برجسته ارتباطات، ژورنالیسم و روابط عمومی برگزار می‌شود. در پایان هر دوره به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر اعطا می شود. امکان برگزاری دوره ها به زبان های فارسی و انگلیسی وجود دارد. همچنین مرکز آموزش همشهری در صورت نیاز امکان استفاده از استادان مدعو خارجی را نیز دارد. مخاطبان این دوره ها کارشناسان و مسئولان روابط عمومی نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی و افراد علاقه‌مند به علوم ارتباطات و روابط عمومی هستند.

مؤسسه همشهری آمادگی دارد دوره های آموزشی مذکور را در محل سالن اختصاصی این مرکز یا در محل مورد نظر سازمانها و دستگاه های متقاضی برگزار کند. برای تمامی دوره‌ها نیز به عنوان بخش جنبی، بازدید از تحریریه روزنامه همشهری، همشهری آنلاین و چاپخانه همشهری نیز برنامه ریزی شده است.

دپارتمان روابط عمومی و تبلیغات مرکز آموزش مؤسسه همشهری

اعضای هیات علمی:

  • 1- امیر هوشنگ عباس زاده
  • 2- دکتر حمید ضیایی پرور
  • 3- دکتر احمد یحیایی ایله ای

مشاوران علمی:

  • 1- دکتر حسین‌علی افخمی
  • 2- دکتر علی اکبر جلالی
  • 3- دکتر شهیندخت خوارزمی
  • 4- دکتر داوود زارعیان
  • 5- دکتر محمد سلطانی فر
  • 6- دکتر یونس شکرخواه
  • 7- مهندس امین متولیان
  • 8- دکتر علی اصغر محکی
  • 9- دکتر حسن نمک‌دوست تهرانی

کارگاه‌ها

روی‌کرد اصلی مرکز آموزش‌و پژوهش همشهری، پرداختن به مباحث روابط عمومی از منظری بومی، به صورت کارگاهی و همراه با کار عملی است. بنابراین مرکز آموزش و پژوهش همشهری ترجیح می‌دهد کارگاه‌ها با حضور تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان برگزار شوند. البته در صورت ضرورت این آمادگی وجود دارد که مباحث به صورت سخنران‌رانی و برای شمار بزرگ‌تری از مخاطبان ارائه شوند.

کارگاه روابط عمومی و ارتباطات درون سازمانی

  • 1- مفاهیم و مبانی روابط عمومی
  • 2- ارتباطات انسانی
  • 3- ارتباطات سازمانی و نقش روابط عمومی
  • 4- روابط عمومی و مدیر سازمان
  • 5- اخلاق حرفه ای در روابط عمومی
  • 6- کنفرانس ها و نشست های درون سازمانی

کارگاه مدیریت و برنامه‌ریزی در روابط عمومی

  • 1- مسیریابی فعالیت‌های روابط عمومی
  • 2- برنامه‌ریزی متناسب با اهداف
  • 3- تقسیم کار در روابط عمومی
  • 4- تخصیص بودجه و بررسی هزینه- فایده فعالیت‌های روابط عمومی
  • 5- روابط عمومی و موقعیت‌های بحرانی
  • 6- مخاطب شناسی سازمانی
  • 7- تهیه و ارائه گزارش‌های سازمانی

کارگاه روابط عمومی و تولید محتوای رسانه‌ای

1- نشریه

  • ویژگی‌های نشریه داخلی
  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • مقاله

2- محیط سایبر

  • خبرنامه
  • وب سایت
  • وبلاگ
  • تولید چند رسانه‌ای

کارگاه روابط عمومی و تبلیغات

  • 1- اصول تبلیغات
  • 2- تبلیغات خدمت عمومی
  • 3- معرفی ابزارهای کاربردی در روابط عمومی (تراکت، بروشور، پوستر، بنر، تیزر و کلیپ، عکس و فیلم، بیانیه و اعلان های عمومی)
  • 4- کارکرد هدایا و یادبودهای سازمانی و نکته‌های قابل توجه در انتخاب و به‌کارگیری آنها

کارگاه روابط عمومی و ارتباطات برون سازمانی

  • 1- افکار سنجی و کاربرد آن در برنامه ریزی های سازمان و روابط عمومی
  • 2- مخاطبان سازمان و روابط عمومی
  • 3- ارتباطات میان سازمانی
  • 4- ارتباط با رسانه ها  (رسانه های دیجیتال و خبرگزاری ها، مطبوعات، رادیو و تلوزیون، تاکتیک‌های خبری)
  • 5- تشریفات در روابط عمومی
  • 6- کنفرانس ها و نشست های برون سازمانی

  کارگاه تخصصی روابط عمومی الکترونیک (1 و 2)

  • 1- مبانی و مفاهیم روابط عمومی الکترونیک
  • 2- معرفی فناوری‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک
  • 3- مبانی و نکات استفاده از وبلاگ، وب سایت و سایر فناوری‌های الکترونیک در روابط عمومی
  • 4- نشر الکترونیک در روابط عمومی (ساخت پادکست و خبرنامه الکترونیک و مدیریت نشریات سازمانی )
  • 5- ساخت و مدیریت وب سایت و وبلاگ سازمانی (تکنیک های ادمین و وب مستری سایت)
  • 6-سایبرژورنالیسم و  روابط عمومی

دوره های تخصصی آموزشی برای سازمان ها و نهادها

مرکز آموزش و پژوهش همشهری همچنین آماده برگزاری دوره‌های تخصصی  و طراحی و تدوین سرفصل‌ها و متون آموزش اختصاصی روابط‌عمومی برای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، به فراخور نیاز آن‌هاست. در این شیوه نیازهای آموزشی روابط عمومی ها  بر طبق ارزیابی و بررسی سطح آموزش کارکنان و کارشناسان، به طور دقیق مشخص شده و سرفصل ها و عناوین کلاس ها، کارگاه ها و نشستهای تخصصی متناسب طراحی و توسط استادان دپارتمان روابط عمومی و تبلیغات مرکز آموزش همشهری تدریس خواهد شد. نقد و بررسی وضعیت موجود سازمان از جهت انتشار نشریات و خبرنامه‌ها، وب‌سایت و پرتال‌های سازمانی، کاربرد فناوری‌های الکترونیک غیر آنلاین مانند سرویس‌های مبتنی بر تلفن همراه، کیوسک‌های اطلاع رسانی و دیجیتالی، شبکه‌های الکترونیک داخلی و شبکه‌های اینترانت و اکسترانت سازمان، از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دوره‌های آموزشی ویژه سازمان‌هاست.

***

نشانی: تهران - خیابان افریقا - بلوار گلشهر- ساختمان آی‌تک (پلاک 12) - طبقه ششم.

تلفن: 22021161

پست الکترونیک : info@hamshahritraining.ir