• چندرسانه ای / محمد امین خرمی
  • 1389-11-21 09:27:00
  • کد مطلب : 3340
غلتک هایی که به کلمات جان می‌بخشند

نخستین شماره روزنامه همشهری در 24 آذر ماه 1371 با رویکردی نو به زندگی شهری و فرهنگ شهرنشینی، جوانان، حقوق شهروندی، محیط زیست، ترافیک، دانش و سلامت منتشر شد. هم‌اکنون همشهری یک نهاد بزرگ چند رسانه‌ای و شامل نشریات گوناگون است...

 

 

نخستین شماره روزنامه همشهری در 24 آذر ماه 1371 با رویکردی نو به زندگی شهری و فرهنگ شهرنشینی، جوانان، حقوق شهروندی، محیط زیست، ترافیک، دانش و سلامت منتشر شد. هم‌اکنون همشهری یک نهاد بزرگ چند رسانه‌ای و شامل نشریات گوناگون است. خانواده بزرگ همشهری پرشمارگان ترین رسانه مکتوب کشور است و نیمی از کاغذ مصرفی مطبوعات کشور برای چاپ نشریه‌های گوناگون مؤسسة همشهری مصرف می شود. از این رو، برخورداری از امکانات مستقل چاپ برای چنین خانواده ای بسیار اهمیت دارد.

بهره برداری از چاپخانه بزرگ همشهری پس از سه سال کار در مردادماه 1386 میسر شد. با نصب و به کارگیری سه دستگاه ماشین چاپ حرفه ای تجاری میتسوبیشی در این چاپخانه، امکان چاپ تمامی صفحات روزنامه فراهم شده است. چاپخانه همشهری قادر است تا 600 هزار نسخه روزنامه در روز چاپ کند.

واحد افست ورقی چاپخانه دارای دو دستگاه ماشین افست کوموری است. این دستگاه ها یکی به صورت 4 رنگ و یکی به صورت 8 رنگ، امکان چاپ همزمان پشت و روی صفحات مجلات را فراهم آورده اند. تمامی مجلات و کتاب های منتشر شده توسط م‍ؤسسه همشهری توسط این واحد چاپ می شوند.

در کنار دستگاه های مورد اشاره، امکانات صحافی نیز به صورت کامل در چاپخانه همشهری فراهم شده است. خط صحافی «مفتول زن» این چاپخانه، امکان تولید 12 هزار و 500 نسخه در ساعت را دارد. همچنین خط صحافی «ته چسب» و دستگاه های جدید «تاکن» نیز در حال حاضر در این چاپخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

در مجموعه چاپخانه همشهری 170 نفر پرسنل مشغول به کار هستند.

 

* عکس ها: جواد گلزار-گلناز بهشتی-محمد امین خرمی