• اندرو هاچینسون، ترجمه فرهاد اکبرزاده
  • 1396-04-25 09:04:00
  • کد مطلب : 3949
8 توصیه برای توییت‌های موثرتر

 طی دوازده ماه اخیر تیم مدیریتی توییترتلاش زیادی کرده تا توضیح دهد چگونه برندها (نشان‌های تجاری) و افراد می‌توانند استفاده بهتری از این پلت‌فرم بکنند. آن‌ها کوشیده اند شبکه‌ای را ساده کنند، که بسیاری آن را به ویژه‌ در ابتدای کار چالش‌برانگیز می‌بینند.

فرهاد اکبرزاده- طی دوازده ماه اخیر تیم مدیریتی توییترتلاش زیادی کرده تا توضیح دهد چگونه برندها (نشان‌های تجاری) و افراد می‌توانند استفاده بهتری از این پلت‌فرم بکنند. آن‌ها کوشیده اند شبکه‌ای را ساده کنند، که بسیاری آن را به ویژه‌ در ابتدای کار چالش‌برانگیز می‌بینند.

در این راستا، توییتر یک راهنمای هشت مرحله‌ای در خصوص نحوی ایجاد توییت‌های موثرترمنتشر کرده‌ است. به هر حال، حتی اگر تجربه‌ استفاده از توییتر را دارید، باز هم این توصیه‌ها مفید فایده‌اند، به ویژهبا در نظر گرفتن این‌که آن‌ها متکی بر داده‌ها و تحقیقات خود توییتر اند.

  

1- ساده بگیرید

مطالعات گوناگون و گزارش‌های پژوهشی پیش‌تر این موضوع را خاطر نشان کرده اند (داده‌های خود توییتر نیز این را تصدیق می‌کند) که توییتِ‌ کوتاه‌تر درگیری و تعامل بیشتری ایجاد می‌کند. داده‌های توییتر در واقع می‌گویند که حتی توییت‌های کوتاه‌تر از این نیز تعامل بیشتری ایجاد می‌کند.

 بنابه گزارش توییتر:

توییتِ موجز کمک می‌کند تا لب مطلب ادا شود. تحقیقات نشان می‌دهند که توییت‌های کمتر از 50 کارکتر 56 درصد بیش از توییت‌های بین 50 تا100کارکترتعامل ایجاد می‌کنند.

در حالی‌که توییتر فی‌نفسه پیام موجز را ضروری می‌سازد، اما داده‌ها نشان می‌دهند که پیام‌های با تاثیر قوی، که به سرعت از سوی مخاطب جذب می‌شوند، پژواک و انعکاسبیشتری می‌یابند. بنابراین بهتر است در توییت‌کردن به این موضوع توجه شود.

  

2ـ خط‌مشی خود را مشخص کنید

توییتر توصیه می‌کند که برندها نباید از به دست‌دادن خط‌مشی مشخص از طریق توییت ابایی داشته باشند:

« از این که از مصرف‌کنندگان‌‌تان بخواهید در توییتر کاری برای شما انجام دهندابایی نداشته باشید. چه  این کار بازنشر و لایک باشد چه انتخاب یک تیم، این کار را ساده ، قابل‌ دستیابی و سرگرم‌کنندهکنید.»

این به همان اصلی باز می‌گردد که آماده می‌شوید تا از مخاطبان خود بخواهید نسبت به محتوای برند شما کاری بکنیدــ اگر می‌خواهید مخاطب‌بان شما کاری بکنند، باید به آن‌ها بگویید که چه کاری از آن‌ها می‌خواهیدانجام دهند. در اختیار گذاشتن خط‌مشی می‌تواند تمهید قدرتمندی باشدــ مثلا تحقیقات اخیر نشان داده اند کهصرفاًذکر «لطفاً بازنشر کنید» در توییت‌ می‌تواند باز نشر پیام شما را تا چهار برابر افزایش دهد.

 

3- از فرصت‌های طلایی استفاده کنید

به هر حال رفتن به سمت موضوعات پرطرفدار راه خوبی برای دیده شدن در توییتر است. توییتر پلت‌فرمی است که گاه افراد صدای خود را بر آخرین اخبار و رویدادها سوار می‌کند. اگر برای شما و برند شما مقدور است که پیام خود را به بحث جاری گره بزنید حتماًاین کار را بکنید. خبرسواری[1] ممکن است به بی‌راهه برود، البته شما باید با دقت رفتار کنید، اما اگر درست عمل کنید می‌تواند به ارتقای برند شما کمک کند.

 

4- از هشتگ‌ها(#) درست استفاده کنید

هشتک‌ها مترادف توییتر اند، پس جا دارد در مورد آن‌ها تحقیق کنید تا بفهمید چگونه استفاده می‌شوند و کدام هشتک‌ها بهکالا و خدمات شما نزدیک‌ترند.

 از ابزارهایی مثلهشتگ‌یاب[2] برای شناسایی هشتک‌هایی استفاده کنید که بیشترین نزدیکی را به کلمات کلیدی شما دارند وببینید از چه هشتک‌هاییدر این خصوص استفاده می‌شود.

 اما از هشتک بیش از حد استفاده نکنیدــتحقیقات نشان می‌دهند که توییتی با بیش از دو هشتک درگیری مخاطب را کاهش می‌دهد.

  

    5 - صدای خود را انسانی کنید

همان‌طور که در توییتر آمده:

« توییتر یک پلت‌فرم مبتنی بر مکالمه است، بنابراین مهم است که لحنی انسانی به برند خود بدهید. مثلا اگربرند شما شخصیتی در فیلم یا سریالتلوزیونی بود، دوست داشتید چگونه باشد؟ چطور به انتقاد و ستایش پاسخ دهد؟ این‌ها پرسش‌های مهمی اند که پاسخ‌ به آن می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را در توییتر متمایز کنید.»

این مسئله برمی‌گرددبه اینکه هسته اصلی رسانه اجتماعی چیست و این رسانه‌ درباره چیست ــ افراد می‌خواهند با یکدیگر در تعامل باشندو نه این‌که با پیام‌های بازرگانی بمباران شوند. با این‌که کاری که می‌خواهید بکنید، وقتی نماینده یک برند هستید که در واقع، محتوای بازرگانی دارد، اما جا دارد به این فکر کنید که چطور می‌توان این نکته را با این مسئله که افراد برای چه چیزی به این پلت‌فرم می‌آیند سازگار کنید و در سطح انسانی‌تری به آن بپردازید.

 

   6ـ  گوش کنید تا درک کنید

گوش‌دادن کلید هرگونه تعامل اجتماعی است ــ شما صرفا به جمع دوستان خود نمی‌روید تا چندین ساعت یک نفس برای آن‌ها تک‌گویی کنید، بلکه معاشرت شما صرفا مبتنی بر بحث و تبادل نظر است.

رسانه اجتماعی هم همین‌طور است ــ اگر می‌خواهید واکنش‌ به پست‌هایتان را بالا ببریدباید اول به گفت‌وگوی موجود در اجتماع خود گوش کنید و درکی از این‌ پیدا کنید که آن‌ها چه می‌خواهند بدانند و به کجا می‌شود ارزش بیشتری داد. مثل موضوعات رایج،درک زمینه هم برای برقراری ارتباطی موثرحیاتی است. پس، انتقال اطلاعات مناسب به افراد مناسب، در زمان مناسب روش فوق‌العاده‌ای برای بالابردن ارزش توییت‌های شماست.

مثالاً نمونه توییت شرکت سامسونگ را در نظر بگیرید که در ساعت نه‌و‌نیم شبِ عید سال نو، به افراد یاد می‌داد که چطور عکس‌های بهتری از آتش‌بازی شب عید بگیرند.

 

7- از قدرت خلاق متوقف‌کردن استفاده کنید

با تمام انواع گزینه‌های رسانه‌ای در دسترس ازطریق توییترــ  از جمله ویدئوی 140 ثانیه‌ای، واین‌ها[3]، شکلک‌‌ها و پریسکوپ‌های پخش زنده ــ انبوهی از روش‌ها برای دیده شدن توییت‌ شما و توجه بیشتر افراد به آن وجود دارد. به عنوان بخشی از تغییر اخیر، عکس‌ها، گیف‌ها، ویدئو‌ها، نظرسنجی و توییت‌های نقل‌قولدیگر در توییت شما به عنوان کارکتر محاسبه نخواهند شد. منظورم این است که، اگر به اشارات بالا برگردیم،این موضوع چنانچه می‌خواهید به هر حال توییت‌های خود را تا حد ممکن موجز نگه دارید، احتمالا اهمیت چندانی نخواهند داشت، اما باز،اگر واقعا نیاز دارید، کارکتری بیشتری برای بازی وجود خواهد داشت.

 

8- واکنش‌های عاطفی برانگیزید

و آخرین توصیه کلیدی توییتر این است که با محتوای توییت خود «واکنش‌های احساسی و عاطفی را تحریک کنید».

بااین‌که، البته، در عمل کار دشواری است، اما این اصل همچنان در مورد تمام پیام‌ها صدق می‌کند ــ اگر بتوانید کاری کنید که مخاطبارتباط احساسی با محتوای کار شما بگیرد می‌توانید پیوندهای شدید‌تری را با برند خود ایجاد کنید. واکنش عاطفی آشکارا تاکتیکی موثر و قدرتمند استــ رکن اصلی برای به خدمت گرفتن آن این است که دیدگاهمخاطبان خود، یعنی شرایط دنیای واقعی راکه دنبال‌کنندگان شما با آن مواجه‌اند و نقشی را که محصول یا خدمات شما در زندگی آن‌ها بازی می‌کند،درک کنید.

با وجود این‌که بیشتر این توصیه‌ها از مدت‌هاقبل وجود داشته ‌اند، بااین‌حال آن‌ها کاملاً درست اند و جا دارد آن‌ها رابه عنوان تمهیدات راهبردی توییتر خود مد نظر قرار دهید. و اگر تمام این‌ها را پیشتر خوانده‌ اید یادآوری خوبی خواهند بوددر این باره که چه چیزی در جامعه و نحوه استفاده از توییتر خوب جواب می‌دهد.

منبع:

http://www.socialmediatoday.com/social-networks/8-tips-creating-more-effective-tweets-twitter

 


[1][1]Newsjackingاز روی کلمه‌ی مثل Hijacking(هواپیماربایی) ساخته اند. در این‌جا معادل «خبرسواری» را برای ان گذاشته ایم، که به زمانی اشاره دارد که یک برند با استفاده و سوارشدن بر یک خبر پیام تجاری خود را معرفی و تبلیغ می‌کند. 

[2].Hashtagify

[3]Vines