کد مطلب:2729
زمان انتشار:دوشنبه 21 بهمن 1387 - 14:19:04
آزمایشگاه لید
فلش آموزشی

آزمایشگاه لید

درسنامه - این بسته آموزشی به بررسی اصول و قواعد لید نویسی، انواع لید و عناصر تشکیل دهنده آن می‌پردازد.


 

لید یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر فرآورده خبری است که در کوتاه‌ترین شکل ممکن، اصل و فشرده محتوا را به مخاطب منتقل می‌کند. تنوع کمی و کیفی فرآوده‌های خبری باعث تقسیم‌بندی لید به انواع مختلفی شده که در این بسته آموزشی آنلاین، شماری از آنها مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

کاربران این بسته آموزشی می‌توانند ضمن مرور تعاریف فنی انواع لید، کاربرد لید را در مثال‌های مختلفی از گزارش‌های منتشر شده در نشریات معتبر دنیا تجزیه و تحلیل کنند.

یادآور می‌شود برای استفاده از این بسته آموزشی، نرم افزار  Macromedia Flash Player 8 یا بالاتر مورد نیاز است.

 

 

لطفا برای ورود به درسنامه کلیک کنید:

Launch the course

 

 

 

 

 

 

 فلش دریافت نرم افزار فلش

کد مطلب:2729
تاریخ درج مطلب:دوشنبه 21 بهمن 1387 - 14:19:04
نظرات [4 ]
رضا پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 12:44:01
سلام بر همکاران گرامی هم تعلیق و هم سریعا وارد بحث شدن در لید،قابل استفاده است.باید شرایط و چگونگی کاربرد این دو شیوه را یافت. یعنی گاهی باید با تعلیق در لید، زیبایی مطلب را جلوه گر ساخت و گاهی با گفتن سریع سخن در لید.
م.شفیعی پنجشنبه 19 خرداد 1390 - 23:49:33
خیلی زیبا بود و مفید. خسته نباشید
مدرسه همشهری:  چهارشنبه 21 اسفند 1387 - 18:11:23
آقای حسن بوشهريان عزیز ما با شما هم عقیده نیستیم. لید، به ویژه در خبرهای سخت، نباید مخاطب را در تعلیق نگه دارد، بلکه باید روشن و بدون ابهام باشد و او را در کوتاه ترین زمان به اصل ماجرا برساند. یک تفاوت میان روزنامه نگاران و نویسندگان ادبی در همین موضوع است. بسیاری از نویسندگان ادبی نوشته شان را با در انداختن یک گرِه آغاز می کنند، در حالی که وظیفه ما در نگارش خبر گره گشایی و نه گره افکنی است. روشنی، صراحت و دقت ارکان خبرنویسی هستند.
حسن بوشهريان پنجشنبه 15 اسفند 1387 - 21:44:31
سلام همانطور كه در درسنامه ذكر گرديده امروزه حجم بالاي اطلاعاتي كه در گردش است ميطلبد كه به ليد خبر جهت كشش مخاطب به سمت خود توجه نمود .ليدهايي كه در آغاز با تعليق مخاطب را درگير نمايند بسيار موفق خواهند بود.
فرم ارسال نظر

نام (اختیاری)

پست الکترونیک (اختیاری)  

آدرس وب سایت یا وبلاگ

نظر شما  

لطفا حاصل عبارت را در باکس مقابل وارد نمایید:

 = 6-4