فاکس نیوز؛ مدیریت خبرنگاران‌و‌مخاطبان

مروری بر ریشه‌های مدیریتی فاکس نیوز

فاکس نیوز؛ مدیریت خبرنگاران‌و‌مخاطبان

آنچه ما امروز به عنوان 'فاکس' می شناسیم یا در اخبار در مورد آن می شنویم تنها اختصاری از دستگاه بزرگ رسانه‌ای است که روز به روز قدرت بیشتری در زمینه جذب مخاطبان در سراسر دنیا کسب کند. منظور از 'فاکس' در بحث‌های رسانه‌ای اغلب فاکس نیوز (Fox News) یا کانال خبری فاکس (FNC) است اما فاکس در واقع پیکره بزرگی از رسانه‌های متنوع رادیوی، تلوزیونی، سینمایی، و آن لاین است که در بخشی از کارهایش رسالت‌های خبری نیز نهفته است. بسیاری از فیلم‌های مهم آمریکایی، مانند جنگ ستارگان (Stars War)، سریال‌های محبوب مانند 'دارما و گریت' (Darma and Great)، و کارتون‌های پر طرفدار، مانند 'سیمسون‌ها' (The Simpsons)، در شرکت‌های سینمایی فاکس تهیه شده اند.

 ***

فاکس نیوز

شکل 1-فیلم سینمایی جنگ ستارگان که در 6 فصل در کمپانی فاکس تهیه شده، از پر بیننده ترین فیلم‌های آمریکایی محسوب می شود.

فاکس نیوز

 

شکل 2-سیمسون‌ها از محبوب ترین کارتون‌های خانوادگی آمریکا در شرکت فاکس تهیه شده است.

شاید شهرت خبری فاکس به این جهت باشد که در طرفداری از حزب نو محافظه کار (neo-Conservative) و جمهوری خواه آمریکا (Republican Party) و خصوصا در طول جریان‌های سیاسی دولت جرج دبلیو بوش پسر (George W. Bush) به شکل برجسته ای ظاهر شد و به همین دلیل در دوره‌های تاریخی مثل جنگ افغانستان و جنگ 2003 عراق نامش را زیاد شنیدیم. شیوه‌های پیشروی روزنامه نگاری جنگ در رسانه فاکس نیوز هم می تواند دلیل دیگر بر جلب توجه اصحاب رسانه باشد. چنان که 'گِرِگ کلی' (Grege Kelly) خبرنگار همراه فاکس نیوز اولین روزنامه نگاری بود که خبر اشغال بغداد را در روز هشتم جنگ 2003 عراق به طور زنده و تصویری مخابره کرد و این مساله به قدری مهم بوده است که دایره المعارف روزنامه نگاری آمریکایی اولین معرفی خود از رسانه فاکس را به شرح این گزارش اختصاص داده است.

فاکس چه به جهت دسترسی به پیشرفته ترین تکنولوژی‌های رسانه ای و چه به جهت استقبال از روش‌های نوین خبرنگاری و تولید محتوای خبری، جایگاه ویژه ای در میان رسانه‌های آمریکایی دارد. از این جهت مدیران رده بالای فاکس نیوز مانند، مرداک و ایلیز، توجه ویژه ای را در بحث‌های رسانه ای و کتاب‌های سال به خود اختصاص داده اند. یکی از افتخارات حرفه ای فاکس نیوز شرح وظایف روشن کاری در پست‌های مختلف رسانه ای است، به این معنی که هر یک از کارمندان رسانه ای فاکس با شرح مشخصی از قابلیت‌ها، توانایی‌ها و انتظارات به استخدام این رسانه در می آیند. به این ترتیب برنامه‌های رسانه ای با ضریب احتمال بالایی به موفقیت دست می یابند.

علاوه بر دسترسی به تکنولوژی‌های پیشرفته رسانه ای، شگرد مدیریتی قوی را باید از دلایل مهم موفقیت فاکس نیوز دانست. مدیریت صحیح روزنامه نگارن و مدیران بخش‌های فاکس نیوز از یک سو و هدف قرار دادن مخاطبان خاص از سوی دیگر فاکس را تبدیل به یک سازمان حرفه ای کرده است. این نوشتار تلاش دارد تا با مروری بر گفتارهای مربوط به جایگاه رسانه ای فاکس نیوز در میان دیگر رسانه‌های آمریکایی، به بررسی مدیریت کلان فاکس نیوز بپردازد و با نگاهی به مشاغل حساس رسانه ای این نهاد، بخشی از ناگفته‌ها در مورد فاکس نیوز را بازگو کند.

مدیریت مخاطبان؛ هدف یابی برنامه ریزی شده

روزگاری که سی ان ان به عنوان اولین شبکه خبری کابلی کار خود را شروع کرد بسیاری از محققان حوزه رسانه از دغدغه‌های خود درباره تاثیر آن بر سیاست خارجی آمریکا بحث می کردند. در این زمان بحث بر سر 'نتایج کارکردی سی ان ان' (CNN Effect) بود و مخاطبان مشتاق مسائل رسانه ای این تاثیر با شگفتی بررسی می کردند. برخی معتقدند که سی ان ان در پوشش خبری 24 ساعته در 7 روز هفته‌اش، حکومت آمریکا را مجبور کرد تا کیفیت تصاویر گرافیکی تلوزیونی را بالا ببرد و در برابر فشار افکار‌عمومی نیز پاسخگو باشد. جالب است که جهانی که روزی وحشت از پوشش رسانه ای سی ان ان داشت امروز، از این‌که زیر نفوذ ' نتایج کارکردی' فاکس در آید در هراس است.

آثار شبکه خبری فاکس بر تلوزیون‌های خبری چنان نافذ و گیراست که مشکل می توان باور کرد این رسانه تنها 10 سال قدمت دارد. کیفیت تصویری بالا، بحث‌های آتشین و دعوت از افراد مطرح در برنامه‌های رسانه ای جایگاه ویژه ای به فاکس داده است. دبرا پوتر (Deborah Potter) در مقاله ای با عنوان 'رازهای موفقیت فاکس نیوز' (The Secrets of Fox's Success) رسانه فاکس را با رسانه‌های سی ان ان و ام اس ان بی سی مقایسه کرده است. اگر نگاهی دقیق به برنامه 'خط پول' لو دابز (Lou Dobbs) از سی ان ان و گرافیک‌های چند لایه ای (Multilayered graphics) ام اس ان بی سی بیندازید متوجه می شود که تاثیر فاکس در این تولیدهای رسانه ای تا چه حد مشهود است و به بیانی چقدر آنها 'فاکس زده' (Foxfied) شده اند!  در واقع هیچ یک از آنها فکر نمی کردند فاکس چنین پیشرفتی کند. زمانی که فاکس متولد شد سی ان ان یک رسانه محبوب بود و ام اس ان بی سی کودکی دو ماهه بود که شیوه 'تاریخچه اخبار' (news pedigree) را بنا نهاده بود. تد ترنر مدیر سی ان ان در آن زمان اعلام کرده بود که فاکس را مثل یک ساس زیر مشت‌های له می کند. حتی رئیس شبکه خبری فاکس راجر ایلیز (Roger Ailes) هم این مساله را پذیرفته بود که پشتوانه ای ندارد. او در کتاب اسکات کالینز (Scott Collins) که عنوان 'دیوانه چون فاکس' (Crazy like a Fox) داشت نقل کرده بود که: 'ما هیچ چیز نداریم. نه فرایند جمع آوری خبر داریم، نه استدیو، نه امکانات، نه کارمند، نه هیچ ستاره ای داریم، ما هیچ ذوق و استعدادی نداریم و از کسی هم متوقع نیستیم'.

فاکس نیوز

شکل 3-مخاطبان خاص فاکس از جمله دلایل موفقیت فاکس در دهه گذشته بوده اند.

اما با تمام این رجز خوانی‌ها رسانه جدید فاکس دو چیز داشت که دیگر رسانه‌ها فاقد آن بودند: مخاطبان خاص و رهبر رویایی. ایلیز یک کهنه کار سیاسی حزب جمهوری خواه بود که دقیقا می دانست که از فاکس چه می خواهد و این دقیقا همان چیزی بود که دو رسانه دیگر نمی دانستند. زمانی که ایلیز به برنامه ریزی شبکه فاکس می پرداخت تا آن را برای اولین بار روی آنتن ببرد یک هفته کامل وقت برای تماشای سی ان ان گذاشته بود و بعد از آن ادعا کرده بود که برنامه‌هایش بسیار کسل کننده اند. در واقع برنامه ای که ایلیز ساخته بود هویت شفافی داشت و متشکل از نظرات مختلفی می  شد. 4 سال بعد از تاسیس فاکس بود که مطالعه 'پروژه برتری یابی در روزنامه نگاری' (Project For Excellence in Journalism) اعلام کرد که بیشتر مخاطبان فاکس نیوز جمهوری خواه هستند. به این ترتیب فاکس در مدت زمان معینی توانست ثمره سرمایه گذاری بر روی مخاطبان خاصی که ادعا می کرد را ببیند.

ریشه‌های مدیریتی فاکس در سطح کلان

روبرت مرداک (Rupert Murdoch) مرد رسانه ای استرالیایی است که رئیس هیات مدیره و مدیر کمپانی خبری (News Corporation) و صاحب شبکه خبری فاکس است. او به خاطر تاثیر فزاینده ای که روی رسانه‌های نوشتاری و مخابره ای خبر دارد، محل بحث و انتقادهای زیادی است. مرداک در آمریکا، روزنامه نیویورک پست (New York Post) و مجله استاندارد هفتگی (The Weekly Standard) را بیرون می آورد. او متهم به این است که محتوای خبری را 'ساده سازی و دستکاری' و روزنامه نگاری 'هوشیارانه' را تبدیل به روزنامه نگاری 'مبتذل بی فکر' می کند و در نهایت اخبار را طوری تولید می کند که به نفع مقاصد اقتصادی و سیاسی اش باشد. بی بی سی در گزارشی درباره انتقادات مربوط به مرداک می نویسد: 'برخی او را کمتر از یک صاحب رای و برخی دیگر او را یک 'گرد و خاک آفرین' جدی در امور رسانه ای می دانند'.

سابقه رسانه ای راجر ایلیز، مدیر شبکه خبری فاکس به دوره ریچارد نیکسون و دونالد ریگان بر می گردد، زمانی که سمت مشاور رسانه ای این دو رئیس جمهور جمهوری خواه را بر عهده داشت. او چنان توجه حزب جمهوری خواه را جلب کرد که مشاوره رسانه ای جرج دبلیو بوش پسر نیز به او واگذار شد. بعد حادثه 11 سپتامبر ایلیز توصیه‌های سیاسی را در قالب 'پیام‌های شبکه ای' برای دولت بوش می فرستاد. باب وودوارد (Bob Woodward) در کتاب 'بوش در جنگ' (Bush At War) که در سال 2003 منتشر شده، می نویسد که این پیام‌ها حامل این اخطار بودند که اگر دولت بوش پاسخی 'دندان شکن' به حملات تروریستی 11 سپتامبر ندهد، حمایت مردم آمریکا را از دست خواهد داد.

ریشه‌های مدیریتی فاکس در بدنه دستگاه قدرت و حکومت آمریکا تنها به حضور مرداک و ایلیز ختم نمی شود. جان پرسکات الیز (John Prescott Ellis )، پسر خاله/عمه رئیس جمهور سابق آمریکا جرج دبلیو بوش است که در انتخابات سال 2000 آمریکا سمت مدیریت تیم پروژه ای فاکس نیوز را بر عهده داشت. با اینکه اینکه الیز در شب انتخابات بارها با جرج بوش صحبت کرد و مساله او انتخابات آمریکا بود، اما خبر پیروزی الگور (Al Gore) (رقیب انتخاباتی جرج دبلیو بوش) در 2:16 صبح را به راحتی سانسور کرد. منتقدان این تصمیم را بسیار شتابزده خواندند، که بر افکار عمومی اثر کرد و در نهایت باعث شد تا بوش به کاخ سفید راه یابد و مساله رای گیری در فلوریدا محل دعوی دموکرات‌ها شد. برخی از محققان مانند جان لوت (John Lott) معتقدند که فاکس نیوز و دیگر شبکه‌های مشابه در این کار داوری‌های شتاب‌زده‌ای داشته اند اما اگر خبر پیروزی الگور را در فلوریدا که نتیجه رای اکثریتش مهم هم بود، مخابره می شد ممکن بود رای دهندگان به بوش را مایوس کند، به همین دلیل خبر آن در زمان خود اعلام نشد.

بوش و الگور

شکل 4-مناقشه انتخاباتی بوش و الگور از نگاه رسانه ای نیز قابل بررسی است: زمانی که بستگان نزدیک بوش در برنامه زنده فاکس نیوز از اعلام پیروزهای ال گور در نواحی مختلف آمریکا در برنامه زنده، سر باز زدند.

آیا مرداک از مدیر فعلی فاکس رضایت دارد؟

مرداک

شکل 5-مرداک مالک دستگاه عظیم رسانه ای نگرانی‌هایی درباره آینده کانال خبری فاکس دارد.

آیا راجر ایلیز مدیر و موسس فاکس نیوز توانسته است رضایت صاحب دستگاه رسانه ای فاکس را به خود جلب کند و آن را راضی نگه دارد؟ آیا مرداک نگرانی‌هایی از ادامه همکاری با ایلیز دارد؟ آنچه مشهود است این که خود مرداک مستقیما چیزی درباره نگرانی‌هایش نمی گوید اما شواهد حاکی از این هستند که راضی نیست. ژانویه سال 2010 داماد روپرت مرداک اظهارتی درباره شرمندگی فاکس از کارکرد رسانه ای اش داشت که اصحاب رسانه آن را چیزی جز 'اعلام جنگ' میان مدیریت فاکس نیوز و خانواده روپرت مرداک نیافتند، هر چند مرداک در نظرات غیر مستقیم خود این مساله را رد کرد. ماجرا از این قرار است که در روز نهم ژانویه متیو فروید (Matthew Freud) داماد مرداک، یعنی همسر دخترش به نام الیزابت، اعلام کرد که پدرزنش به همراه دیگر اعضای خانواده فاکس از اینکه دست راجر ایلیز را برای ابقا در سمت ریاست فاکس نیوز باز گشاده اند، 'شرمنده و ناراحتند'. او در مقاله ای که به زندگی نامه ایلیز در نیویورک تایمز یک شنبه اختصاص یافته بود، گفت که ایلیز استاندارد‌های روزنامه نگاری را در فاکس رعایت نمی کند. این مساله یک اعلام جنگ تمام عیار بود و البته مرداک به طور مستقیم آن را نپذیرفت. مرداک گفت آنچه از جانب دامادش چاپ شده نظرات شخصی اوست و منعکس کننده ایده‌های مرداک درباره ایلیز نیست. اگر چه تیم آرانگو (Tim Arango) هم در بیوگرافی ای که از مرداک در سال 2008 نوشته عنوان کرده است که مرداک چندان رضایتی از کارکرد ایلیز نداشته و نگرانی‌هایی از شکل اجرا و برنامه‌سازی او داشته است، اما باز هم مرداک با دیدن برداشت‌های آرانگو آن را انکار کرده است.

 ایلیز

شکل 6-ایلیز رئیس کانال خبری فاکس، ژانویه سال 2010 هدف انتقادات تند داماد مرداک، مالک فاکس، قرار گرفت.

مدیریت حقوق خصوصی افراد در فاکس نیوز

رسانه فاکس مانند بسیاری از رسانه‌های پیشرو شیوه‌های نوینی برای تهیه خبر از درونی ترین لایه‌های جامعه خصوصا مخاطبانش دارد. همچنین از این دسترسی به اخبار و مخاطبان به عنوان بازار نیز استفاده می کند. شیوه‌های جمع آوری و تسهیم اطلاعات در فاکس نیوز در قالب سیاست‌های مختلفی ارائه می شود که یکی از مهمترین آنها که در ارتباط مستقیم با مخاطبان است، سیاست خدمات خصوصی  (Privacy Policy) است. در این سیاست کلی چگونگی جمع آوری و استفاده از اطلاعات هویتی فردی (Personally Identifiable Information) که از افراد حاضر در آمریکا به صورت آن لاین یا آف لاین تهیه می شود، آمده است که به آن به صورت اختصار (PII) می گویند. این بخش در واقع فاکس را قادر می کند تا تا با داشتن اطلاعات شخصی افراد در مواقع لازم با آنها در ارتباط باشد.

اولین نکته ای که این رسانه، در تشریح مقاصد سیاست خدمات خصوصی اش مد نظر دارد این است که فاکس یک وب سایت کلی دارد وPII خود را از کودکان زیر 13 سال تهیه نمی کند. سیاست کلی فاکس بر اساس ابتکار عمل‌های تجاری یا تغییرات قانونی نهاده شده است و انعکاس دهنده شیوه نامه جمع آوری PII، استفاده از برنامه‌ها، خصوصیات وب سایت یا تکنولوژی‌های فاکس نیوز است. اگر هر تغییر در شیوه جمع آوری اطلاعات یا استفاده از  PII دیگران به وجود می آید، این خبر سریعا در بخش سیاست تهیه خبر خواهد آمد و تیتر این خبر در ابتدای بخش قرار خواهد گرفت. به این ترتیب همه کسانی که در امر تهیه PII با فاکس همکاری می کنند باید در ارتباط تنگاتنگ با این بخش از فاکس نیوز که در وب سایت مربوطه نیز آمده است، باشند.

یکی از بخش‌های توصیف شده در سیاست خدمات خصوصی، چگونگی جمع آوری خبر است.  در این بخش توضیح داده شده است که فاکس PII را، که شامل اطلاعاتی مانند نام همکار، آدرس پست الکترونی او و شماره تماسش است، تنها برای داشتن ارتباط با او نیاز دارد. اگر فاکس اطلاعات همکاران را جمع آوری می کند به این دلیل است که آنها داوطلبانه اظهار تمایل کرده اند تا در فعالیت‌هایی چون شرط بندی، بحث و مناظره، بازی، پیمایش، دادگاه، نام نویسی در اشتراک فاکس، چت یا بولتن عمومی شرکت کنند، یا پیشنهاداتی برای بهبود برنامه‌های فاکس ارائه کنند. فاکس حتی ممکن است PII را از شخص سوم نیز تهیه کند یعنی شخصی غیر از یک فرد برای او درخواست PII کند.

از جمله خدمات ویژه فاکس در قالب خدمات خصوصی بسته‌های اطلاعاتی کوچک (Cooky) است که اصطلاحا به آن کوکی می گویند و به صورت اطلاعات مختصر از یک خبر روز فاکس در کنار مانیتورهای شخصی ظاهر می شود. کوکی‌ها بایت‌های کوچکی از اطلاعات هستند که در‌هارد درایو کامپیوتر هر کاربر داوطلب قرار می گیرد تا فعالیت‌های او یا اخبار سایت فاکس را یادآوری کنند و آنها را قادر سازند که از سایت فاکس نیوز دیدن کنند. به طور مثال کوکی‌ها می توانند پس ورد هر کاربر داوطلبی را ذخیره کنند تا به آسانی به سایتی که قبلا از آن دیدن کرده بود، وصل شود می تواند سایت‌هایی که برای کاربر ارجحیت دارند به حافظه بسپارند و آن را تبدیل به صفحه اصلی کامپیوتر کنند یا در خرید‌های اینترنتی با پیدا کردن محصولی که مد نظر کاربر است به او کمک کنند. در بخشی از این سیاست آمده است که فاکس از PII جز مواردی که توافق شده است استفاده نمی کند مگر این‌که به طور خاص از کاربری اجازه داشته باشد.

در استفاده از PII نیز مقررات خاصی در فاکس وجود دارد. به طور مثال اگر خود کاربر درخواست PII نداده باشد بلکه کارفرما یا رئیس او این کار را کرده باشد، فاکس نیوز تنها در چارچوب قرار داد شده در سیاست خدمات خصوصی اش می تواند از آن استفاده کند و نه بیشتر. از سوی دیگر کارمندان، خبرگزاران و ارتباط گران فاکس نیز باید دلیل کاری قانونی برای دسترسی به PII یک کاربر داشته باشند تا مجاز شوند از آن استفاده کنند. در خصوص حفاظت امنیتی از اطلاعات شخصی افراد فاکس در سیاست خدمات خصوصی اش تعهد کرده است که به واسطه استفاده از روش‌های منطقی مدیریتی و ابزارهای تکنیکی، شخصی و فیزیکی قادر است از امنیت PII کاربران داوطلب در برابر خسارت، سرقت، سو استفاده، افشا یا تغییر و تبدیل، حمایت کند. در شرح این سیاست همچنین طریقه دسترسی یا صرف نظر از داشتن PII نیز توضیح داده شده است.

مهارت‌های روزنامه نگاری مهم ترین ملاک برای کار در فاکس نیوز

روزنامه نگاری

 

شکل 7-مهارت از مهمترین ملاک‌های استخدام روزنامه نگاران در کانال خبری فاکس است.

فاکس نیوز برای واگذاری پست‌های رسانه ای خود به افراد متخصص، نیازمند این است تا از داشتن مهارت‌هایی در آنها اطمینان یابد. 20 شغل در بخش مهارت‌های مورد نیاز در وب سایت فاکس نیوز تشریح شده اند که به طور کلی آنها را می توان در دسته مشاغل فکری و تکنیکی دسته بندی کرد.

در دسته اول که به آنها می توان لقب فکری داد، حرفه‌هایی مانند نویسندگی، سر دبیری، تحلیلگری و مدیریتی هستند. سردبیری از مهمترین مشاغل این رده است. به طور مثال سردبیری بخش سلامت وب سایت فاکس (Health web editor)، که وظیفه گرداوری آخرین خبرها و دستاوردهای پزشکی را دارد و یا سردبیر اجرایی (Assignment editor) فاکس که وظیفه هماهنگی خبرنگاران را برای پوشش خبری مساله ای خاص به عهده دارد. تحلیلگری نیز جایگاه ویژه ای در این گروه مشاغل دارد که مهارت ایجاد پیوند میان استراتژی‌ها، نیازمندی‌ها و عملکردهای سازمانی فاکس در مسئولیت اوست. تحلیلگر تجاری یا مهندسی اطلاعات (business analyst/Information architect) و تحلیلگر بازاریابی (Market Research analyst) نیز در این دسته بندی قرار می گیرند. در بخش نویسندگی ارشد (supervising writer) این شغل برای کسانی تعریف شده است که توانایی نوشتن برای تولیدات تلویزیونی در زمان صبح را دارند و می توانند در روزهای تعطیل و تا نیمه شب روزهای عادی هم کار کنند. گردآورنده خبرهای صوتی (audio news gatherer) باید مهارت ویژه ای در فهمیدن صحیح و پیاده کردن خبرها از فایل‌های صوتی در اتاق خبر و موقعیت‌های شلوغ داشته باشد. در پست مدیر اداری، فاکس نیوز نیازمند فردی است که بتواند برنامه ریزی درستی روی غیبت‌ها، مرخصی‌ها، ماموریت‌ها، و ورود و خروج‌ها داشته باشد. برنامه ریز برنامه‌های ترویجی (promotions scheduler) که مدیریت برنامه‌هایی مانند تبلیغات را به عهده دارد و متصدی هماهنگی (booker) که توقع می رود توانایی بالایی در تحقیق روی موضوعات روز فاکس و ترتیب دادن میهمان مرتبط داشته باشد. در قسمت مدیریت تولید (Associate Producer) فاکس نیوز به کارمندی احتیاج دارد که بیش از سه سال سابقه کار تلویزیونی داشته باشد و در زمینه تولید، تحقیقات و دعوت از میهمانان برای برنامه زنده نیز با تجربه باشد. 

در دسته دیگر، یعنی حرفه‌های تکنیکی نیز افرادی برای پست‌های مسئول هماهنگی مخاطبین یا فروش‌های دیجیتال
(account coordinator, digital media sales) در نظر گرفته شده اند. در یخش فتوشاپ فاکس نیوز نیازمند هنرمندی است
(Photoshop artist) که بتواند گرافیک‌هایی را برای کار رسانه‌ای فاکس تهیه و طراحی کند. در پست مدیر تبلیغات دیجیتالی (manage digital Ad operations) نیز فردی کارآزموده در زمینه کار با تکنولوژی‌های هماهنگ کننده در رسانه‌های جمعی مورد نیاز است. در زمینه کار با رسانه‌های دیجیتالی نیز نیاز به تکنسین سخت افزاری (hardware technician) است که دانش کافی در زمینه سیستم‌های اجرایی اعم از ویندوز داشته باشد. متخصص ترافیک وب سایتی (traffic specialist) نیز فردی است که تبحر کافی در زمینه سازماندهی به برنامه‌های ملی و بین المللی داشته باشد. سازماندهنده  (PA, DC library) Dc , PAنیز فردی است که بتواند به عنوان یک دستیار تولید در بخش کتابخانه فاکس کار کند و فایل‌های صوتی یا تصویری را نظم دهد.  در بخش گسترش وب (PHP Web Developer) فاکس نیازمند متخصصی است که در زمینه کار با تیم‌های تهیه و تولید وب سایتی خبره باشد، در قسمت برنامه سازی رادیویی (Radio Anchor) نیز نیاز به مجری یا برنامه سازی است که رابطه نزدیک با یک نویسنده داشته باشد تا او بتواند طبق سفارشات برنامه ساز کار رادیویی بنویسد.

نکته جالب در بیان شرح انتظارات از متقاضیان کار در فاکس نیوز این است که بیشتر از آنها توقع سابقه کار مرتبط در حوزه مربوطه می رود تا تحصیلات دانشگاهی. این به این معنی است که روزنامه نگاران و متخصصان بیشتر بر اساس مهارت‌هایشان سنجیده می شوند تا مدارک دانشگاهیشان. به عنوان نمونه در یکی از شرح مسئولیت‌ها و انتظارات آمده است:

شغل سرپرست نویسندگان در برنامه  فاکس و دوستان (Fox and Freinds)

توصیف شغل

کانال خبری فاکس علاقه مند است تا افرادی را که در زمینه نویسندگی برای برنامه‌های تلویزیونی صبح تجربه و قابلیت دارند جذب کند. به دست آوردن این شغل مستلزم این است که فرد هم در طول روزهای هفته و هم در تعطیلات تا پاسی از شب ساعاتی را به کار اختصاص دهد.

مسئولیت‌های مورد انتظار

  • - انتخاب و جایگزینی خبرهای مهم روز در سه ساعت برنامه زنده روزانه
  • - سفارش داستان‌ها و برنامه‌های مورد نظر به نویسندگان
  • - هماهنگ کرد بخش‌های مختلف برنامه‌ها و نوشتن شروع برنامه‌ها و صحبت‌های میان برنامه
  • - نظارت و برنامه ریزی کار نویسندگان

شرایط دریافت شغل

  • - بیش از چهار سال سابقه کار و تجربیات ملی و محلی در تولید
  • - تجربه کار در تلویزیون در صبح
  • - نشان دادن توانایی در نویسندگی خلاق و داستان‌های تند و تیز و سخنرانی
  • - توانایی دریافت درست خبرهای ارسالی و فهم روزنامه نگاری متعادل و منصفانه
  • - تولید قوی و مهارت‌های ارتباطی بالا
  • - تجربه در امر تهیه خبرهای کوتاه
  • - مهارت کار در شرایط بد آب و هوایی و غذایی
  • - دانش عملی در زمینه تهیه خبر

توقع مهارت‌های متناسب با حرفه‌های رسانه ای از روزنامه نگاران فاکس نیوز در واقع نوعی تضمین محصول نهایی یعنی رضایت مخاطبان و درخشیدن فاکس نیوز در میان رقیبان رسانه ای در آمریکاست. هدایت چنین سازمان پیچیده ای از روزنامه نگارن، مدیران و مجهز کردن دفاتر و استودیوهای خبری به تکنولوژی‌های پیشرفته نیاز به مدیریت دقیقی دارد. شاید همین دلیل است که اکنون مرداک و خانواده اش را به عنوان صاحبان سود سر شار فاکس نیوز نگران کرده است. به هر صورت فاکس نیوز به عنوان یکی از رسانه‌های پیشروی آمریکایی در زیر ذره بین پژوهشگران و رقبای رسانه ای است و کار سخت تری را در دهه دوم عمر خود در پیش خواهد داشت.

منابع انگلیسی: