رشد واقعیت مجازی

رشد واقعیت مجازی

"زندگی دوم"(Second life ) یک سرزمین تخیلی دیجیتالی با بیش از 8 میلیون عضو است. این سرزمین دیجیتالی می‌کوشد از هر لحاظ زندگی واقعی را شبیه‌سازی کند. ساکنان سرزمین مجازی می‌توانند سر کار بروند، امرار معاش کنند، به کنسرت بروند و حتی ازدواج کنند.

روزنامه "وال استریت ژرنال"( Wall Street Journal ) به تازگی مقاله جالبی در مورد مردی که روزانه 20 ساعت از وقت خود را صرف بازی در سایت "سکند لایف" Second Life می‌کند، منتشر کرده است. در این مقاله آمده است که آقای "ریک هوگوسترات" (Ric Hoogestraat )، پنجاه و سه ساله که یک معلم بازنشسته است، از همسر آنلاین خود در" سکند لایف" بیشتر از همسر واقعی خود راضی است!

سه ماه پیش آقای "هوگوسترات" از "جنت اسپیلمن" Janet Spielman فروشنده ی 38 ساله یک شرکت حمل و نقل کانادایی تقاضا کرد که در سکند لایف این سرزمین مجازی همسرش شود. همسر 58 ساله واقعی این آقا اصلاً از این روابط یا به نوعی از این بازی در فضای مجازی راضی نیست.

تحقیقاتی که اخیراً توسط یک فارغ‌التحصیل مقطع دکترای دانشگاه "استانفورد"( Stanford) بر روی 30 هزار بازیکن اینترنتی (Gamer) انجام شده است، نشان می‌دهد که 40 درصد مردان و 53 درصد از زنانی که به بازی‌های آنلاین مشغول هستند، دوستان مجازی خود را هم سطح دوستان واقعی خود و یا حتی بهتر از آنها ارزشیابی می‌‌کنند.

مطالعات جدیدی که کارشناسان در زمینه پویش‌شناسی اجتماعی دنیای مجازی شروع کرده‌اند آنها را بسیار شگفت زده کرده است؛ چرا که این مطالعات نشان از حاکمیت روابط مجازی بر روابط واقعی افراد دارد.

منبع:

http://online.wsj.com