اگر بگوئیم تاریخ مطبوعات ایران مملو از نشریات اقتصادی شکست خورده است پر بیراه نگفته ایم. اینکه خیل نشریات اقتصادی خود با حربه اقتصاد و یا بی تدبیری اقتصادی وبعضا سیاسی از گردونه حیات مطبوعاتی ما حذف شده و می شوندخود موضوعی قابل توجه است که باید مورد بررسی دقیق و همه جانبه علمی قرار گیرد. اما در میان خیل نشریات جوانمرگ اقتصادی تک خال های موفقی هم پیدا می شوند که ماندگار شده و شکل نهادینه پیدا کرده اند. روزنامه دنیای اقتصاد و برخی از نشریات زیر مجموعه این موسسه از آن جمله اند. موضوع پرونده این شماره مدرسه همشهری بررسی دلایل و عوامل ماندگاری و موفقیت هفته نامه " تجارت فردا "، یکی از نشریات موفق موسسه مطبوعاتی دنیای اقتصاد است.
هفته نامه "تجارت فردا" به مدیر مسئولی "علیرضا بختیاری" و سردبیری "محمد طاهری" با رویکردی تحلیلی درمورد مسائل اقتصادی ایران امروز 17 تیرماه سال 1391منتشر شد.
مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد و هفته نامه تجارت فردا در آن زمان هدف از انتشار این هفته نامه را " پر کردن خلأ تحلیل در عرصه های مختلف اقتصاد، آینده نگری بازارها و کندوکاو در فرصت های کسب و کاراعلام کرد و افزود: تجارت فردا نشریه ای مثبت نگر است و تلاش می کند حتی در تنگناهای اقتصادی به دنبال فرصت های کسب و کار و افزایش سود و بازدهی فعالیت های آحاد اقتصادی باشد.
اکنون تجارت فردابه صدمین شماره خود رسیده است و مدرسه همشهری میزان تحقق چنین اهدافی و رازماندگاری و موفقیت این نشریه را در مجموعه7مطلب زیر مورد بحث و بررسی قرار داده است:
1- تجارت فردا پلی میان تکنوکراتها و سیاست گذاران- گفت و گو با محمد طاهری سردبیر تجارت فردا توسط مجید یوسفی
2- تجارت فردا فراتر از کلیشه ها -مقاله ای تحلیلی از پگاه طوسی
3- این اقتصاد است - یادداشتی از رضا طهماسبی
4- تجربه ای ماندگار در روزگاری سخت - یادداشتی از پویا جبل عاملی
5- هیچ گاه سوژه ها کهنه نمی شوند - فراز و فرود مطبوعات اقتصادی و تجربه صد شماره تجارت فردا - تحلیلی از مجید یوسفی
6- رمز موفقیت - یادداشتی از احسان برین
7- مصاحبه با نوبلیست ها ، آغاز راهی بی پایان - یادداشتی ازسید محمد امین طباطبایی